Kom verrassend uit de hoek tijdens de feestdagen

 Kom verrassend uit de hoek tijdens de feestdagen

Kom verrassend uit de hoek tijdens de feestdagen 

De feestdagen staan voor de deur! Voor ondernemers het ideale moment om zich te onderscheiden van de concurrentie. Immers, rond de feestdagen geven consumenten normaliter het meeste uit. Het seizoen wordt officieel afgetrapt met Black Friday, een trend uit Amerika. De eindejaarsbonus wordt in deze periode gebruikt voor een nieuwe televisie, een nieuw bankstel of bijvoorbeeld een leuk cadeau voor de kinderen. Met de komst van het internet en de eenvoud waarmee men tegenwoordig een website bouwt, kan het als ondernemer lastig zijn om de concurrentie de baas te blijven. Hoe kom je verrassend uit de hoek in deze periode? Kies je voor flyers drukken, of zet je in op het kopen van online advertentieruimte? 

Ga voor een combinatie van online en offline 

Slechts inzetten op online marketing is onverstandig. Nog altijd vinden consumenten het prettig om je bedrijfsnaam ook offline tegen te komen. Flyers drukken en deze vervolgens huis aan huis laten verspreiden is hierbij een van de opties die je hebt. Een alternatief is bijvoorbeeld posters laten bedrukken bij Printdeal.be. De posters kun je rond je fysieke vestiging hangen, maar bijvoorbeeld ook op centrale, drukke plekken in steden. Belangrijk hierbij is wel, dat het ophangen van posters niet overal is toegestaan. Informeer vooraf bij de gemeente, welke mogelijkheden je hebt. Naast de flyers en posters, kun je inzetten op online campagnes. 

Werk met een trechter bij marketingcampagnes

Het combineren van online- en offline marketing betekent dat je werkt met een trechter. De bovenzijde van de trechter kun je zien als offline marketing; je bereikt een heel brede groep consumenten, waarvan een groot deel niet geïnteresseerd is in je product. Met offline marketing voorkom je dat je een deel van de doelgroep mist, aan de onderkant van de trechter. Het onderste deel van de trechter is het stukje online marketing; je richt je op een specifieke doelgroep. Dit kan een leeftijdsgroep zijn, maar bijvoorbeeld ook een groep mensen die op een specifieke zoekterm zoekt. 

Wees uniek, ga viral met je campagne 

Des te meer er over je bedrijf gesproken wordt, des te beter dat vaak ook is. Probeer een campagne te bedenken, waarmee je viral gaat. Leuk is een combinatie van offline en online. Gebruik bijvoorbeeld een poster met een QR-code, die een consument naar een ludieke actie op je website loodst. Als dit ludiek genoeg is, zullen mensen anderen erop wijzen dat zij de QR-code op de poster ook eens moeten scannen om te zien wat er vervolgens gebeurt. 

admin

Gerelateerd